AKTUALNOŚCI
.:  Sięgnij po dotacje unijne!

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła harmonogram konkursów
na 2012 rok. W ramach wszystkich konkursów do podziału jest 3,7 mld zł. Warto
z wyprzedzeniem zacząć przygotowania, by sięgnąć po pieniądze na rozwój firmy.

 

Terminy konkursów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka są obecnie przedmiotem ustaleń. Jednak już wiadomo, że pierwsze konkursy w ramach działania 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” oraz 8.2 „Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu b2b” odbędą się w lutym i marcu 2012. Najprawdopodobniej również
w marcu uruchomiony zostanie pierwszy konkurs w ramach działania 6.1 „Paszport do eksportu”.

 

W Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki pierwsze konkursy odbędą się w drugiej połowie roku.
W trzecim kwartale 2012 roku uruchomiony zostanie pierwszy konkurs w ramach poddziałania „Rozwój kapitału ludzkiego przedsiębiorstw”. Na czwarty kwartał przewidziane jest uruchomienie konkursu dla poddziałania „Partnerstwo dla zwiększania adaptacyjności”.

 

- Wiele małych firm w dotacjach unijnych widzi szanse na rozwój. Dlatego warto przygotować się
do poprawnego wypełnienia wniosku już teraz. Pamiętajmy, że nawet drobne błędy mogą skutkować odrzuceniem wniosku o dotacje – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP.

 

Skąd dowiedzieć się, jak poprawnie przygotować i złożyć w terminie wniosek? Na portalu szkoleniowym Akademii PARP znajduje się bezpłatne szkolenie on-line „Pozyskiwanie funduszy UE
na projekty w MSP”. Przedsiębiorcy dowiedzą się z niego, jakie są możliwości uzyskania dotacji
z funduszy unijnych. Nauczą się także technik planowania projektu i zasad aplikowania.

 

- Złożenie wniosku to nie wszystko. Warto również sięgnąć po wiedzę z zakresu finansów, zarządzania oraz po wiedzę i umiejętności kierunkowe. Ukończenie z sukcesem szkolenia „ABC eksportera”
w Akademii PARP powinno znaleźć się w CV każdego przedsiębiorcy i menedżera, starającego się
o środki w konkursie „Paszport do eksportu” – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.

 

Ze szkolenia „ABC eksportera” uczestnicy dowiedzą się, czy ich firma jest gotowa na rynki zagraniczne. Poznają metody pozyskiwania partnerów biznesowych oraz jak z nimi negocjować i nie popełnić błędów wynikających z różnic kulturowych. W szkoleniu znajdują się także informacje dotyczące cła
i podatków oraz prawa o eksporcie.

Pozyskiwanie funduszy UE na projekty MSP” i „ABC eksportera” to tylko dwa spośród 30 szkoleń
w Akademii PARP. Efektywna metoda nauki, jaką jest e-learning, przekonała już wielu zapracowanych przedsiębiorców. Ucząc się 20 - 30 minut dziennie, szkolenie można ukończyć w miesiąc.
Ze szkoleń Akademii PARP można korzystać przez 24 godziny bez konieczności dojazdów, opuszczania domu
lub miejsca pracy i sztywnych godzin kursu. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu.

 

Na portalu szkoleniowym www.akademiaparp.gov.pl można podnosić kwalifikacje zawodowe w pięciu zakresach tematycznych: finansowo-prawnym, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę.

 

Więcej informacji:

msp@akademiaparp.gov.pl

Infolinia 801 444 MSP (czyli 801 444 677)


webmaster [14:19, 24-01-2012]  drukuj
Urząd Miejski w Maszewie
Pl. Wolności 2
72-130 Maszewo
tel.: +48 91 4187567
+48 91 4187843
+48 91 4023380
fax: +48 91 4187506
e-mail: urzad@maszewo.pl
Godziny pracy UM:
Poniedziałek: 8.00 - 16.00
Wtorek-Piątek: 7.30 - 15.30
Burmistrz przyjmuje interesantów:
Poniedziałek: 12:00 - 16:30

Deklaracja dostępności

© UM w Maszewie 2019