.: Rządowy program pomocy uczniom w 2011 r. - "Wyprawka szkolna" |
|||||||
I. Burmistrz Maszewa informuje, , iż zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (Dz. U. z 2011 r. Nr 111 poz. 652) będą mogli ubiegać się rodzice ( prawnych prawni opiekunowie, rodzice zastępczy), nauczyciele, pracownicy socjalni lub inne osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2011/2012 naukę w : - klasach I-III szkoły podstawowej, - klasie III gimnazjum, oraz dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art.71b ust.3 ustawy o systemie oświaty - bez kryterium dochodowego. II. Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników uczeń może otrzymać ze względu na jedno z trzech wyszczególnionych poniżej kryteriów:
III. Pomoc jest udzielana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innych osób - za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych. IV. Rodzic (opiekun) do wniosku powinien dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów lub zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego (za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku). V. Wnioski o przyznanie pomocy w ramach programu będą dostępne :
Ostateczny termin złożenia wniosku upływa dnia 9 września 2011 r. VI. Wniosek należy składać do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2011/2012. VII. Zwrot kosztów zakupu podręczników nastąpi po przedłożeniu dowodu zakupu (faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica lub opiekuna prawnego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie) do wysokości wartości pomocy. Do paragonu i oświadczenia o zakupie należy podać informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach tego programu. W przypadku zakupów zbiorczych, koszty zakupu podręczników zwracane są rodzicom uczniów do wysokości wartości pomocy po przedłożeniu potwierdzenia zakupu podręczników. Potwierdzenie zakupu powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu. VIII. Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Maszewie, w szkołach. Dofinansowania zakupu podręczników wynoszą:
|
|||||||
[20:33, 23-06-2011] |