|
"Wyprawka szkolna" - program pomocy finansowej dla uczniów na zakup podręczników w 2009 r.
Celem programu jest rozszerzenie podstawowej oferty pomocy materialnej udzielanej uczniom, wyrównywanie szans edukacyjnych i wspieranie rozwoju edukacyjnego uczniów przez dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2009/2010 naukę w klasach I-III szkoły podstawowej, w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, naukę w klasie I gimnazjum, w klasie I ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub w klasie IV ogólnokształcącej szkoły baletowej.
Program skierowany jest do:
- uczniów pochodzących z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728z późn. zm.), tj. 351zł netto,
- uczniów pochodzących z rodzin niespełniających kryterium dochodowe w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (np. ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, długotrwałej lub ciężkiej choroby, pomocy w rodzinie, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń.
- Grupa beneficjentów
Dla uczniów klas I szkół podstawowych | do kwoty 150 zł |
Dla uczniów klas II szkół podstawowych | do kwoty 150 zł |
Dla uczniów klas III szkół podstawowych | do kwoty 170 zł |
Dla uczniów klas I gimnazjów | do kwoty 280 zł |
Warunkiem otrzymania zwrotu kosztów jest złożenie w szkole, do której uczęszcza dziecko wniosku oraz zaświadczenia o dochodach lub zaświadczenie z OPS o korzystaniu z zasiłków.
Druki wniosków o pomoc w dofinansowaniu zakupu podręczników należy pobrać w szkole, do której uczęszcza dziecko na terenie Gminy Maszewo lub ze strony internetowej (załącznik niżej ). Pełną informację o sposobie i terminie składania wniosków otrzymać można bezpośrednio w szkołach.
Harmonogram działań:
- Czerwiec 2009 r.
Pobieranie wniosków w szkole lub ze strony internetowej Urzędu Gminy.
- 21.08 - 04. 09.2009 r.
Składanie wniosków oraz zaświadczeń do dyrektora szkoły.
- 08.09. 2009 r.
Dyrektor szkoły sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy i przekazuje ją Burmistrzowi Maszewa.
- do 15.09. 2009 r.
Rodzice przekazują dyrektorowi szkoły dowody zakupu podręczników ( faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna albo rodzica zastępczego bądź rachunek zakupu).
Załącznik:
Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników
|